رب اجعل هذا المنتدى نافع للناس و تقبل منا يارب العالمين

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
رب اجعل هذا المنتدى نافع للناس و تقبل منا يارب العالمين

منتدى المحامى الشاعر

إبتسامات 10

عماد الشقانى
    عماد الشقانى
    Admin

إبتسامات 10 Empty إبتسامات 10

مُساهمة  عماد الشقانى الخميس مارس 25, 2010 6:38 pm

أصلع مشكلته إنه مش عارف يعبر عن شعوره

مره اثنين بلدياتنا راحوا امريكا فلقوا أتوبيس بدورين فقال الاول للثانى .. نركب فوق يا ولد فقال له الثانى يا غبى فوق ما فيش سواق0

محشش نايم جت امه تصحيه قالتله قوم يا ولدي الشمس طلعت قال دخليها و اقفلي الباب0

واحد لقى صاحبه بيجرى قاله بتجرى ليه؟ قاله أصل مراتى بتتوحم على ترمس وأنا خايف للواد تطلعله ترمساية فى وشه.... فرد عليه متخافش ، مـانا أمى كانت بتتوحم على أسطوانه مشروخه وأبويا مجبهاش... جرالى حاجه.... , جرالى حاجه......, جرالى حاجه0

المريض: يا ترى يا دكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟ الطبيب: أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟ المريض: لأ أبداً، عمري ما دخنت سيجارة أو كأس ولا حتى شديت نفس من شيشة... الطبيب: بتلعب قمار؟ المريض: لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرنج .... الطبيب: بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟ المريض: ولا بفتحهم من أساسه.... الطبيب: ولا بتسهر على القهوة؟ المريض: ولا عمري عتبتها برجلي... الطبيب: بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟ المريض: بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب... الطبيب: طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟ المريض: كمبيوتر؟ أشوف إيه؟ .... الطبيب: طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟ المريض: أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله..... الطبيب: طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟ >المريض: ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي.... الطبيب: أمال عايز مية سنة تهبب فيهم إيه0

واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و دهر 0
    0
    واحد سماك ابنه مات قعد يعيط فى الجنازة و يقول كان صاحى و بيلعب 0

اتنين حشاشين بيلعبو كورة واحد شاط و التاني اتحرق 0

محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ قاله لو ضغطنا عليه يوافق 0

طفل اتولد و ظل 5 سنين لا يتكلم, اول كلمة قالها(خالي)بعدها بيوم خاله مات ومر اسبوع و اتكلم الولد مرة ثانية و قال اخويا بعدها بيوم اخوه مات ومر اسبوع آخر والولد قال بابا فكتب الاب وصيته بعدها بيوم جارهم مات 0

مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يا أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية 0

احول عنده ولد احول . الراجل بيشوف اى حاجه اربعه و ابنه بيشوف اى حاجه اتنين دخل الولد على ابوه الصالون و قاله :بابا اجيبلك شاى انت و عمى قاله الاب : لأ ..و خد اخواتك و اطلع بره 0

اثنين مسطولين قاعدين قدام المراية فواحد منهم قال للتاني شايف الاتنين اللي قاعدين قدامنا دول ؟ قاله ايوه قاله دول بيعملوا زينا بالظبط ، فقاله طب ما تيجي نروح لهم...... وهما بيقوموا قاله استني.. هما اللى جايين خلاص 0

واحد طويل قوى قوى .. أكل فول ، فالفول حمض قبل ما يوصل لبطنه0

سباك راح فرح منع النقطه 0

بلدياتنا اشترى مكيف ولما جه يركبه فى الحيطه ركبه بالمشقلب وبعدين جه شغله قال أوففففففف أوفففف الله يكون فى عون اللى بره0

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 9:37 pm